Вплив ринку та Укртрансгазу на результати роботи ПСГ-2020

 

  • Минулого року ніхто не був впевненим - чи буде збережений транзит російського газу до країн Європи територією України. Завдяки професійній роботі команди Групи Нафтогаз та представників української держави, транзитний контракт було збережено. Але учасники ринку готувалися до можливого переривання транзиту – наприкінці 2019 року до ПСГ було закачано значні обсяги природного газу.

  •  
    Завдяки теплій зимі було використано менше газу, ніж прогнозувалося. Також всі пам’ятають про серйозне зменшення вартості природного газу, так само, як і попиту. Крім того, неможливо не згадати про пандемію COVID-19, яка вплинула на попит.

  •  
    Ми розпочали закачування природного газу при дуже серйозному рівні заповнення ПСГ в європейських країнах. Рівень складав 54%, що на 80% вище ніж зазвичай. І на 1 жовтня він складав в Європі 95 %. Українські ПСГ змогли запропонувати цікаві продукти, надійну роботу та допомогти учасникам ринку зберігати природний газ

  •  
    Отже, багато ринкових чинників допомагали нам працювати цього року. Але в свою чергу команда Укртрансгазу зробила зі свого боку чимало, аби бути більш привабливими для наших клієнтів. Говорячи про привабливість, це не тільки комерційна складова, а й надійність і довіра, без яких жоден оператор не може розраховувати на нормальну комерційну перспективу.

  • Почнемо з анбандлінгу. Те, що було зроблено в Україні, впевнений, зміцнило довіру наших партнерів до нас.

  • Ми активно розбудовували комерційну функцію, пропонуючи нові продукти. Маємо амбітні плани і на найближчий час.

  • Важливим є вплив поєднання продуктів «Митний склад» та shorthaul.

  • Наступний важливий аспект в нашій роботі – діджіталізація всіх процесів Ми маємо на меті зробити взаємодію з нашими клієнтами легкою та зрозумілою в комунікаціях. За минулої практики при оформленні будь-якого правочину необхідно було зібрати купу документів, поставити на них печатки, написати безліч листів. Ми рухаємось в бік розвитку подальшої діджіталізаці та впевнені, що це відповідає інтересам наших клієнтів.

  • Ми впроваджуємо кращі практики, які стосуються прозорості взаємодії з клієнтами. Перше –активно працюємо в сфері комплаєнсу. Запровадили систему КУC (Know your client). По-друге, на наших офіційних сторінках на веб-сайті можна знайти значний обсяг інформації про ПСГ. Який, ми сподіваємося, полегшить нашим замовникам процес прийняття бізнес-рішень.

  • Якщо порівняти тарифи на зберігання газу в українських ПСГ, то навіть з урахуванням тарифу на послугу з транспортування природного газу вони залишаються привабливими для учасників ринку. Порівнюючи з нашими найближчими сусідами – Польщею, Угорщиною, Словаччиною, Румунією тощо, українські ПСГ здатні запропонувати цікаві продукти з вигідною тарифікацією.

  • Знаю, сьогодні є багато дискусій з приводу розрахунку тарифу, чи це має бути аукціонна основа, чи тариф має бути у тому вигляді, як він існує в Україні є сьогодні. А наразі ми маємо фіксований тариф та відсутність аукціонів на розподіл потужностей. Але в сьогоднішніх умовах фіксований тариф є дуже зручним для наших партнерів. Маючи такі умови, вони можуть прорахувати свою корекційну активність і плани, які можна легко передбачити та не залежати від ринкових чинників та результатів можливих аукціонів.


  •  
  •