Ми транспортуємо і зберігаємо енергію незалежності
live

Серія #3. Трансформація ринку природного газу: технічно-організаційні питання функціонування Інформаційної платформи балансування Оператора ГТС

20 лютого 2019 року, м. Київ –  Наприкінці січня 2019 року Укртрансгаз запитав керівників компаній-учасників газового ринку в Україні та користувачів Інформаційної платформи, які позитивні зміни вже сьогодні для них є очевидними, а також що, на їхню думку, потребує подальшого доопрацювання. Про позитивні зміни та переваги – можна довідатися в ПЕРШІЙ частині матеріалу. Про зауваження щодо функціональності платформи і шляхи їх вирішення – у ДРУГІЙ частині. Сьогодні ж у ТРЕТІЙ частині – технічно-організаційні питання.

 

ТЕХНІЧНО-ОРГАНІЗАЦІЙНІ ПИТАННЯ

 

Якщо попереду вихідні, як у режимі добового балансування вирішуватиметься питання подання номінацій?

Замовник послуг транспортування може подати номінації і торгові сповіщення наперед, на вихідні та навіть на наступні робочі дні. Адже згідно з Кодексом ГТС, номінації можна подавати до 60 діб наперед.

 

Чи буде забезпечено режим роботи служби підтримки платформи цілодобово, особливо при введенні режиму добового балансування?

Наразі кол-центр (+38 044 461-20-78) з технічної підтримки для користувачів Інформаційної платформи працює 7 днів на тиждень у робочий час: Пн – Чт – 08:30 – 17:30; Пт – 08:30 – 16:00; Сб – Нд –09:00 – 17:00.

При переході на добове балансування буде створена група сервісної підтримки і консультацій для клієнтів, куди можна буде звертатися з усіма запитаннями з 8.00. до 20.00 – 7 днів на тиждень. А прийом і обробка номінацій/реномінацій Інформаційною платформою здійснюватиметься в режимі 24/7. Детальнішу інформацію про контакти та графік роботи групи сервісної підтримки надамо пізніше.

 

Чи буде організовано тренінги з використання Платформи не в місячному, а добовому режимі?

Вже в лютому Платформа повністю функціонує одразу в двох режимах – місячному і добовому. А після переходу на добове балансування – продовжить функціонувати тільки в добовому. Для допомоги користувачам з 19 по 25 лютого в Укртрансгазі працює пункт інформаційно-сервісної допомоги замовникам послуг транспортування, які хочуть впевнитися у правильності своїх дій при поданні добових номінацій відповідно до нової редакції Кодексу ГТС, яка набирає чинності з 01 березня 2019 року. Зокрема, вони можуть проконсультуватися та відразу подати номінації до 60 днів наперед згідно оновленої редакції Кодексу ГТС.


 

Система недостатньо швидко завантажує файли – «коліщатко» завантаження висвітлюється протягом декількох хвилин. Чи планується скоротити цей час?

Ми ведемо роботи з апаратного та програмного удосконалення. Наш головний пріоритет – надійність системи. Для системи такого класу, в першу чергу, необхідна надійність, а вже в другу – швидкість. Але піки навантаження все одно інколи будуть.

 

Чи будуть у майбутньому розроблені додатки для використання Платформи з мобільних пристроїв – планшетів та телефонів?

Інформаційна платформа базується на web-технологіях, що дозволяє використовувати її з різних гаджетів. Варто зауважити, що до Інформаційної платформи є вимоги безпеки, встановлені Кодексом ГТС України, – це дещо обмежує розробку додатків. Однак, розуміючи побажання учасників ринку, Укртрансгаз надав НКРЕКП пропозиції щодо використання протоколу REST (Representational state transfer) і наразі Регулятор опублікував їх до обговорення учасниками ринку. Застосування такого протоколу з часом дозволить реалізувати створення додатків для використання Платформи на різних електронних пристроях.

 

Чи можна збільшити кнопки інтерфейсу?

Збільшити можна вікно браузеру, натиснувши дві клавіші одночасно – «Cntr» та «+»

 

Що планується удосконалити в Інформаційній платформі?

Для розкриття цього питання необхідно зауважити, що реалізовано в Платформі.

 

Станом на 12 вересня 2018 року в Платформі вже була реалізована уся функціональність, яку вимагає Кодекс ГТС. Це – можливість подання добових номінацій/реномінацій і автоматична перевірка їхнього статусу (підтверджено, в процесі обробки, відхилено), можливість подання торгових сповіщень, можливість розрахунку алокації, реєстри постачальників, реєстри споживачів на відключення, можливість змінити постачальника.

 

З 10 листопада 2018 року також було додано можливість подання місячних номінацій в повному обсязі з використанням ЕЦП (електронно-цифрового підпису) з автоматичною перевіркою статусу номінацій/реномінації.

 

Тут також варто зауважити, що з 20 грудня 2018 року Укртрансгаз, за рішенням НКРЕКП, почав приймати місячні номінації/реномінації виключно у електронному вигляді. Тож, ця дата стала відліком старту роботи Платформи одночасно і в місячному (реальний режим роботи), і в добовому (режим тестування) балансуванні.

 

Додатково Укртрансгаз з власної ініціативи веде постійну роботу з покращення опціональності особистого кабінету користувача Інформаційної платформи. До цього переліку, головним чином, увійшли автоматичне надсилання повідомлень сервера одразу в особистий кабінет (а не на електронну пошту), а також можливість зареєструватися на тренінги щодо використання Платформи (які проводяться постійно виключно за ініціативи Укртрансгазу).

 

У майбутньому Укртрансгаз планує покращувати зручність користування Платформою. Мова йде про те, що не передбачено Кодексом (але, звісно, і не заперечує його!), не є обов’язком, але ми хочемо якісно і прозоро взаємодіяти з учасниками ринку. Як бачите, Укртрансгаз наразі збирає відгуки і побажання користувачів щодо цього ІТ-продукту.

 


Поділитися