Ми транспортуємо і зберігаємо енергію незалежності
live

У 2019 році АТ «Укртрансгаз» очікує дефіцит 22 млрд грн

22 грудня 2018 року, Київ – Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) на засіданні 21 грудня затвердила тимчасові тарифи на послуги транспортування природного газу для точок входу і виходу.


АТ «Укртрансгаз» розрахувало фінансовий план на 2019 рік згідно з затвердженими Регулятором тарифами. Відповідно до розрахунку, АТ «Укртрансгаз» у наступному році очікує дефіцит коштів близько 22 млрд грн.


Нові тимчасові тарифи та ігнорування Регулятором ситуації із критично низьким рівнем розрахунків облгазів за балансування роблять неможливим повне та своєчасне фінансування АТ «Укртрансгаз» закупівель газу на балансування ГТС, виплати заробітних плат, проведення ремонтів та здійснення капітальних інвестицій.


Фактори, які призводять до дефіциту коштів:

  1. У 2018 році компанія використає для виробничо-технічних витрат (ВТВ) 3 302 млн куб. м газу, що закуповувався за ринковою процедурою на ProZorro. В обґрунтуванні тарифів на 2019 рік, які компанія подала Регулятору, зазначено необхідний обсяг газу на ВТВ – 3 322 млн куб. м газу. За розрахунками НКРЕКП, компанія має обмежити закупівлі 2 630 млн куб. м.
  2. У 2018 році середня ціна закупівлі газу за прозорими ринковими тендерами складала 8743 грн куб. м без ПДВ. За формулами згідно контрактів, підписаних компанією, ціна закупівлі газу у 2019 році очікується на рівні 11 095 грн куб. м без ПДВ. НКРЕКП пропонує АТ «Укртрансгаз» закуповувати газ за ціною 7 657 грн куб. м без ПДВ.
  3. Витрати на оплату праці, передбачені НКРЕКП у тимчасовому тарифі, на 25% нижчі за зобов’язання АТ «Укртрансгаз» за колективним договором.
  4. При розрахунку тарифів Регулятор необґрунтовано обмежив на 10 млрд грн кошти, доступні компанії для здійснення капітальних інвестицій. Ці дії оскаржуються компанією у судовому порядку.


Розрахунок тимчасового тарифу, що був прийнятий НКРЕКП, порушує вимоги затвердженої Регулятором методики:

- тимчасовий тариф не базується на використанні амортизації основних засобів за регуляторною базою активів;
- тариф розрахований без корегувань на недоотриманий дохід у попередніх періодах, коли Регулятором були встановлені тарифи на точки виходу та входу, які так і не набрали чинності.

 

Продовження дії цих тарифів ставить під загрозу стабільну роботу підприємства у 2019 році.


Поділитися