Укртрансгаз починає реконструкцію КС «Бар» на транзитному газопроводі «Союз»

07 лютого 2018 року, м. Бар – Укртрансгаз розпочинає активну фазу одного з найбільших інвестиційних проектів модернізації газотранспортної інфраструктури України – реконструкцію  компресорної станції «Бар» газопроводу «Союз» у Вінницькій області.

 

Проектна вартість будівництва складає понад 79 млн євро, з яких 53,6 млн євро – кредит, наданий німецьким Deutsche Bank AG, а близько 26 млн євро – власні кошти Укртрансгазу.

 

Компресорна станція магістрального газопроводу «Союз» була введена в експлуатацію у 1979 році і сьогодні є ключовим газотранспортним вузлом, що бере участь в транспортуванні природного газу для потреб українських споживачів та в його транзиті з Російської Федерації до країн ЄС. Цей проект реконструкції дозволить підвищити як ефективність роботи компресорної станції «Бар», так і надійність функціонування української ГТС в цілому. Також буде покращено енергоефективність, зокрема ККД газоперекачувальних агрегатів зросте з 25% до 36%, скоротяться витрати природного газу при транспортуванні, а обсяги викидів вихлопних газів під час роботи станції відповідатимуть європейським екологічним нормам.

 

Генеральним підрядником проекту є провідна німецька інженерна компанія Ferrostaal Industrieanlagen GmbH. У вересні 2017 року розпочалося постачання й розмитнення в Україні газотурбінних двигунів та основного устаткування для реконструкції компресорної станції «Бар».

 

Про старт активної фази проекту, етапу будівельно-монтажних і пускових робіт, під час візиту на об’єкт повідомили голова Правління Нафтогазу Андрій Коболєв та т.в.о Президента Укртрансгазу Мирослав Химко, – інформує  Департамент корпоративних комунікацій Укртрансгазу.

 

Андрій Коболєв, голова правління НАК «Нафтогаз України» наголосив, що проект реконструкції на станції «Бар» є пілотним, протягом року планується модернізація ще 5 компресорних станцій із залученням українських та міжнародних партнерів: «Щоб бути конкурентним, потрібно створювати правильні альянси та залучати конкурентних партнерів. Стара ідеологія «моя хата скраю» довела свою неспроможність до існування, саме тому ми прагнемо до співпраці з міжнародними партнерами. На нашу думку, це дозволить зберегти і навіть розширити існуючі ділові відносини, а також створити нові робочі місця в Україні».

 

Ернст Райхель, Надзвичайний і Повноважний Посол Федеративної Республіки Німеччина в Україні, висловив підтримку уряду Німеччини щодо прагнення України більше інтегруватися до європейської спільноти і співпрацювати з європейськими операторами ГТС: «Цей проект співпраці в енергетичному секторі має велику стратегічну важливість для наших двох країн. І я сподіваюсь що пілотний проект з реконструкції КС Бар інтенсифікує нашу співпрацю в майбутньому».

 

В рамках проекту реконструкції КС «Бар» запланована заміна двох наявних газоперекачувальних агрегатів ГТК-10I (№1, 2) на сучасні – типу PGT-25-DLE виробництва компанії General Electric, що мають високі технічні, економічні та екологічні показники. Станцію також оновлять блоком підготовки паливного газу для нових ГПА, новою системою генерації стисненого повітря з ресивером. Також передбачається ряд інших технологічних удосконалень, що підвищать надійність та ефективність всієї системи. 

 

Мирослав Химко, т.в.о. Президента ПАТ «УКРТРАНСГАЗ» додав: «Ми, як оператор ГТС України, бачимо себе невід’ємною частиною єдиної європейської ГТС. КС Бар є одним з найбільших та найпотужніших її об’єктів, а модернізація зробить його ще більш ефективним та екологічним. Ми раді повідомити про завершення етапу виготовлення і затвердження проектної документації та початок робіт з реконструкції, очікуваний термін реалізації яких становить близько 18 місяців».

 

Сюжет ICTV:

 

Сюжет Deutsche Welle (англійською):

 


Поділитися