Ми транспортуємо і зберігаємо енергію незалежності
live

Укртрансгаз через ProZorro планує закупити новий автотранспорт на заміну радянським раритетам

15 вересня 2016 року, м. Київ – Оператор газотранспортної системи України сьогодні через систему публічних закупівель ProZorro опублікував оголошення про закупівлю автомобілів для перевезення вантажів (пікапи в кількості 82 одиниці) та легкові автомобілі (83 одиниці) на загальну очікувану вартість 90,8 та 77,5 млн.гривень відповідно.

Запрошуємо учасників ринку автомобільної галузі України до участі у торгах.

Закупівля здійснюється централізовано, для забезпечення потреб філій та структурних підрозділів ПАТ «УКРТРАНСГАЗ», які здійснюють свою діяльність в кожному регіоні України.

Проведення такої процедури необхідне для оновлення застарілого парку автотранспортної техніки з метою ефективного виконання завдань по забезпеченню надійного транспортуванню газу споживачам України та Європи.

 

«Корпоративна структура Укртрансгазу – трьохрівнева: головний офіс, філії та структурні підрозділи. На останніх покладені завдання по безпосередній експлуатації виробничих об`єктів, філії виконують завдання локального контролю та організації діяльності ланки підрозділів, головний офіс здійснює загальне управління газотранспортною системою України. Для злагодженої роботи такої корпоративної структури особливо важливим є комунікація між усіма учасниками технологічного процесу, яка досягається за рахунок роз’їзного характеру робіт автомобілями для перевезення вантажів або легковим автотранспортом», - пояснюють у відділі зв’язків з громадськістю та пресою ПАТ«УКРТРАНСГАЗ».

 

На сьогоднішній день парк легкових автомобілів ПАТ«УКРТРАНСГАЗ» складає 823 одиниці а середній вік - 18 років. В основному це автомобілі типу ВАЗ, Волга, УАЗ та інші раритети радянської доби.

Останнє придбання легкових автомобілів було здійснено в 2010 році. Це невелика партія з 40-ка автомобілів російського виробництва Шевроле Нива, які вже сьогодні, враховуючи якість їх виготовлення та підвищені вимоги по експлуатації потребують значних капіталовкладень.

 

«За умови відсутності оновлення парку автотранспортної техніки, з року в рік зростають видатки на її ремонт та обслуговування. Зважаючи на поточний вік автотранспортних засобів, автомобілі підприємства, в тому числі і легкові, на сьогодні не відповідають сучасним вимогам щодо паливної економічності та екологічності»,— наголосив Олександр Юрчук,  начальник автотранспортного господарства Боярського підрозділу філії УМГ «КИЇВТРАНСГАЗ» ПАТ «УКРТРАНСГАЗ».

 

 

Річні витрати на експлуатацію парку застарілих автомобілів в складають декілька десятків мільйонів гривень, враховуючи паливо – 22,6 млн. грн у 2015 році.

 

Як відомо, на сьогодні в Україні діють екологічні норми на викиди для нових автомобілів Євро 5. Фактично на державному рівні заборонене ввезення в Україну автомобілів старших 2010 року випуску. Угодою про європейську асоціацію передбачене введення з 01.01.2018 року екологічних норм на викиди автомобілів Євро 6.

Тією ж угодою про асоціацію передбачене введення в Україні обов’язкового технічного контролю транспортних засобів за жорсткими європейськими стандартами. В перспективі це може призвести до ускладнення експлуатації старих легкових автомобілів, підтримка їх експлуатаційних характеристик вимагатиме значних витрат.

 

Варто зазначити, що ні один легковий автомобіль ПАТ "УКРТРАНСГАЗ" не відповідає вимогам сьогодення.

 

Адміністрація ПАТ "УКРТРАНСГАЗ", керуючись поточними потребами виробництва, а також з врахуванням звернень трудових колективів змушене шукати можливості для оновлення парку легкових автомобілів на заміну застарілих транспортних засобів.

В перспективі це сучасні автомобілі, які відповідають екологічним стандартам Євро 5/6, з низькою витратою палива, великими міжсервісними інтервалами (15 тис. км і більше) та не вимагатимуть витрат на ремонт, принаймні найближчі 5-7 років експлуатації.

 

Нагадаємо, ще у 2014 році товариство взяло курс на оновлення парку вантажних та спеціальних автомобілів, що застосовуються під час профілактичних та ремонтних робіт на газопроводах.

 

Протягом 2015 року було здійснено пілотний проект щодо закупівлі 70 од. саме таких автомобілів. Це вантажний, повнопривідний, п’ятимісний пікап вантажопідйомністю до 1 т, що агрегатується сучасним дизельним двигуном з малою витратою палива, японського виробництва. Придбання таких автомобілів дозволило вивести з експлуатації, аж до повного їх списання, морально та фізично застарілі автомобілі ще радянського виробництва типу УАЗ, ГАЗ, ГАЗель.

 

Результату довго очікувати не довелось. Товариство позбавилось витрат на ремонт автомобільного парку, що використовувався раніше з цією метою. Зменшились експлуатаційні витрати на технічне обслуговування. А витрати на паливо впали на 37%. Загальний прогнозований термін окупності таких автомобілів складе не більше 6-7 років.

 

Це ще раз довело вірність обраних технічних рішень на шляху модернізації автопарку. Зважаючи на успішність пілотного проекту, товариство і надалі буде шукати можливості щодо заміни застарілого автопарку сучасними вантажними автомобілями, зокрема пікапами.

 


Поділитися