Ми транспортуємо і зберігаємо енергію незалежності
live

Укртрансгаз планує оновити парк автотранспортної техніки на 190 млн.грн

25 серпня 2016 року, м. Київ – Оператор вітчизняної газотранспортної системи планує до кінця поточного року планує оновити парк автотранспортної техніки підприємства на загальну суму 190 мільйонів гривень, повідомляє відділ зв’язків з громадськістю та пресою ПАТ «УКРТРАНСГАЗ».

Згідно плану заплановано придбати 215 одиниць транспорту.

Гостра необхідність проведення таких дій пояснюється незадовільним станом автотранспорту (вантажні та спеціальні автомобілі), який використовується експлуатаційними службами зайнятими в ремонті магістральних трубопроводів та газорозподільних станцій.

«Від мобільності наших аварійних служб залежить оперативність реагування на можливі позаштатні ситуації. Право на помилку під час опалювального сезону нам ніхто не давав, тому техніка має бути надійною та готовою виконати оперативні задачі за будь-яких умов», - пояснюють в департаменті транспортування газу ПАТ «УКРТРАНСГАЗ».

Водночас фахівці зазначають, що за умови придбання хоча б 80-100 одиниць такої техніки річна економія на проведення ремонтів може скласти біля 4 млн. грн. та 5-10 млн. грн. на паливо.

На сьогодні парк вантажних та спеціальних автомобілів ПАТ "УКРТРАНСГАЗ" налічує 2328 одиниць, середній вік яких складає 22 роки.

Причому вся техніка знаходиться в задовільному технічному стані, однак підтримання її в такому стані вимагає значних трудозатрат та економічних ресурсів. Наприклад, програмою ремонтів ПАТ «УКРТРАНСГАЗ» на 2016 рік передбачено виділення 28 млн. грн. на ремонт техніки стороннім підрядом та ще 28 млн. власними силами. Окрім цього існує нагальна необхідність проведення технічного обслуговування - 8 млн. грн (сторонній підряд) та 4 млн. грн. на матеріали і запчастини для обслуговування власними силами.

В результаті річні витрати на експлуатацію парку таких автомобілів складають декілька десятків мільйонів гривень, враховуючи паливо (22,6 млн. грн. за 2015 рік).

Отже, зважаючи на вік транспорту, такі автомобілі на практиці не завжди дозволяють своєчасно виконувати поставлені задачі, а їх технічний стан вимагає значних фінансових витрат.

Тому з метою зменшення фінансових затрат на утримання парку автотранспортної техніки та підтримання належного стану оперативної готовності структурних підрозділів оператора газотранспортної системи України існує гостра проблема щорічного оновлення хоча б 200-250 од. нової техніки та списання старої. За такої динаміки протягом 10 років підприємство змогло би знизити середній вік парку до 10-12 років, а відтак суттєво зменшити витрати на ремонти та паливо.

Ще у 2014 році товариство взяло курс на оновлення парку вантажних та спеціальних автомобілів, що застосовуються під час профілактичних та ремонтних робіт на газопроводах.

Протягом 2015 року було здійснено пілотний проект щодо закупівлі 70 од. саме таких автомобілів. Це вантажний, повнопривідний, п’ятимісний пікап вантажопідйомністю до 1 т, що агрегатується сучасним дизельним двигуном з малою витратою палива, японського виробництва. Придбання таких автомобілів дозволило вивести з експлуатації, аж до повного їх списання, морально та фізично застарілі автомобілі ще радянського виробництва типу УАЗ, ГАЗ, ГАЗель.

Результату довго очікувати не довелось. Товариство позбавилось витрат на ремонт автомобільного парку, що використовувався раніше з цією метою. Зменшились експлуатаційні витрати на технічне обслуговування. А витрати на паливо впали на 37%. Загальний прогнозований термін окупності таких автомобілів складе не більше 6-7 років.

Це ще раз довело вірність обраних технічних рішень на шляху модернізації автопарку. Зважаючи на успішність пілотного проекту, товариство і надалі буде шукати можливості щодо заміни застарілого автопарку сучасними вантажними автомобілями, зокрема пікапами.

Зазвичай специфікою використання вантажних та спеціальних автомобілів є доставка персоналу ремонтних бригад та обладнання. Оптимальним є поєднання в одному автомобілі вантажних та пасажирських перевезень за умов пересічної місцевості та бездоріжжя. Для таких завдань найбільше підходять маловантажні автомобілі на повнопривідному шасі з можливістю одночасного перевезення людей і вантажів – так звані пікапи.

Аналогічна ситуація із легковими автомобілями, які використовуються для комунікації між виробничими підрозділами. Парк ПАТ «УКРТРАНСГАЗ» налічує 823 одиниці такого транспорту.

Останнє придбання легкових автомобілів було здійснено в 2010 році. Це невелика партія з 40-ка автомобілів російського виробництва Шевроле Нива.

Таким чином, вік наймолодшого легкового автомобіля в товаристві сьогодні наближається до 7 років, а середній вік парку легкових автомобілів становить 18 років.

В основному це автомобілі радянського виробництва типу ВАЗ, Волга, УАЗ, подекуди зустрічаються 15-20 річні "іномарки".

Як відомо, на сьогодні в Україні діють екологічні норми на викиди для нових автомобілів Євро 5. Фактично на державному рівні заборонене ввезення в Україну автомобілів старших 2010 року випуску. Угодою про європейську асоціацію передбачене введення з 01.01.2018 року екологічних норм на викиди автомобілів Євро 6.

Тією ж угодою про асоціацію передбачене введення в Україні обов’язкового технічного контролю транспортних засобів за жорсткими європейськими стандартами. В перспективі це може призвести до ускладнення експлуатації старих легкових автомобілів, підтримка їх експлуатаційних характеристик вимагатиме значних витрат.

Легко помітити, що ні один легковий автомобіль ПАТ "УКРТРАНСГАЗ" не відповідає вимогам сьогодення.

Тому керівництво ПАТ "УКРТРАНСГАЗ" змушене шукати можливості для оновлення парку легкових автомобілів на заміну старих Волг та ВАЗів.

В перспективі це сучасні автомобілі, які відповідають екологічним стандартам Євро 5/6, з низькою витратою палива, великими міжсервісними інтервалами (15 тис. км і більше) та не вимагатимуть витрат на ремонт, принаймні біля 5-7 років експлуатації.

Процедури закупівлі будуть здійнсюватись через систему ProZorro. 


Поділитися